August 04, 2017

v kocke

Kokosovo-ovesná kaša s kúskom mandľovej tyčinky 〜 Ázijske rezance

Po odbehnutí Spartana sme si s priateľom dali trochu cheat day, resp. stravu sme nedodržiavali v deň behu a potom ďalší večer po ňom. Preto mi ostal ešte dielik z kokosovo-mandľovej tyčinky, ktorý som využila na raňajky do kaše. Nebolo to zlé, ale bolo tam cítiť, že je tam čosi priveľmi sladké navyše. Už som si tak nejako zvykla, že mi ovesnú kašu dosladí ovocie, maximálne pár kvapiek medu. Je zaujímavé ako si človek dokáže od tej sladkej chuti odvyknúť. Týmto nechcem povedať, že by mi sladké veci nechutili. Nebudem sa tu biť do hrude a tvrdiť, že ma to z času na čas ani trochu neláka. Láka, ale už akosi dokážem rozoznať intenzitu sladkého. Kedysi to so mnou bolo také, že je to sladké, tak to zjem. Je to čokoláda/zmrzlina/čokoľvek tak proste si to rýchlo musím dať. No, teraz si už rada vyberám čím zhreším, či mi to za to stojí apd. Keďže sladkosťami chcete prevažne potešiť chuťové poháriky, bolo by fajn keby ste si ich už po prvom súste neodrovnali. Veľakrát sa mi totiž stávalo, že keď som zjedla veľa sladkého už som ani necítila akú to malo príchuť, proste to bolo sladké tak som to jedla ďalej. 

Čokoládovo-ovesná kaša s čučoriedkami 〜 Kuracie soté s ryžou
 Ovesná s banánom a čučoriedkami 〜 Ryžové rezance s kuracím mäskom
 Tvarohový krém s hroznom〜 Kuracie mäsko na nivovo-špenátovej omáčke
Špaldové lievance s banánom a brusnicami〜 Omeleta so šunkou

Na porovnanie dve rôzne večere. Vysokosacharidová vs. nízkosacharidová. Lievance boli síce fajn a spočiatku riadne sýte, ale aj tak ma na dlhšiu dobu dokázala zasýtiť vajíčková omeleta so šunkou deň predtým. Práve tu je niekedy kameň úrazu, človek zje niečo, čo vyvolá pokyny k tomu, aby si dal ešte niečo ďalšie. Preto treba dbať na vyváženosť stravy, sledovať čo zaberá zrovna na vás. Niekomu vyhovuje vyšší príjem sacharidov inému zase bielkovín, aby nepociťoval hlad. Nedá sa úplne generalizovať jeden univerzálny jedálniček pre všetkých, ale dá sa s tým krásne vyhrať pokiaľ začnete skúšať čo vyhovuje zrovna vám, aby ste nemali zbytočne príliš vysoký kalorický príjem a zároveň neboli hladní. 

3 comments:

  1. Já mám z tvých fotek úplně chuť na všechno, hlavně na to asijské, nebo soté s rýží. Stejně tak lívance a omeleta, mňamíí :)

    https://thewaybya.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  2. Ten tvarohový krém.. dokonalosť! <3

    ReplyDelete