August 10, 2017

Osho


Konečne bez strojčeka. Odteraz budem chodiť len vyškerená 😁 Dá sa povedať, že strojček mi dosť zrážal sebavedomie, a to kvôli zhoršenej artikulácii. Cítim sa ako keby som doteraz išla na ručnej brzde. Šlo to síce, ale viete, že bez nej to ide neporovnateľne lepšie. Už sa len modliť nosiť nočný strojček, aby sa to nevrátilo do pôvodného stavu. 


Momentálne si dosť idem duchovné čítanie, konkrétne prednášky od Osha. A baví ma to. Hlavne jeho myšlienky mi otvárajú ďalší pohľad na svet a na život ako taký. Páči sa mi, že každého človeka berie ako jednotlivca, že ľudí nemieni nasilu zoskupovať. A to je tak povediac v rozpore s každým náboženstvom či politickým smerom. Pretože oboje ľudí núti organizovať sa do skupín a tieto jednotlivé skupiny medzi sebou súperia. Lenže ak bojujete proti niekomu, o čo ste lepší od neho? Aby ste sa mu vyrovnali, musíte používať rovnaké ak nie aj horšie praktiky ako dotyčná protistrana. A konečný efekt? Asi ako keď sa "bojuje za mier", ak som za mier, nemôžem predsa bojovať. Veľakrát zápasíme s ľuďmi, lebo henten toto a tamto...pomaly už len to, že dýcha nás irituje. A nebudem klamať, aj ja tam mám svojich démonov, ktorých nesmierne rozčuľujú isté typy pováh, názorov a všetkého možného. Vedia si všimnúť hocičo a vedia to dať patrične najavo, ako keď sedíte v lietadle a za vami je neposlušné dieťa, ktoré vám kope do sedačky. Akceptujete to, no aj tak máte sto chutí sa otočiť a vynadať všetkým prísediacim rodinným príslušníkom, že si ho nevedia vychovať. Práca na sebarozvoji je nesmierne náročná a hlavne nekončiaca. Nemôžete si len tak povedať, že už viete všetko. Môžete dosiahnuť nejaký vytýčený cieľ, no hneď za ním uvidíte na vrchol ďalšieho, vzdialenejšieho. A možno práve to má byť zmyslom nášho bytia, posúvať sa stále vpred. Pretože všetko plynie. Všetko sa mení. A to čo platilo včera už nemusí dnes. Pominie to.

Trochu na odľahčenie, menšia zmeska fotiek z minulého týždňa. Varenie a pečenie ma fakt veľmi baví. Hlavne skúšanie nových jedál, ingrediencií či korenín. Som ten typ čo sa nerád riadi receptom, pri pečení to všetko dávam tak nejak od oka a čuduj sa svete vždy sa to dá jesť :D horšie je akurát potom rozpomenúť si na množstvo surovín pokiaľ sa pokrm nadmieru vydarí. Raz sa mi podarilo spraviť takú fajnovú orechovú bábovku a doteraz nemôžem prísť na to ako som to vtedy skombinovala, aby bola taká dobrá. Ostatné čo sa mi podarili neskôr, boli oproti nej len také slabšie verzie. No, ja rada skúšam takže nemám problém sa s tým vyhrať ani si počkať na tú pravú orechovú :) 
 〜 Kuracie mäsko s nivou a americkými zemiakmi s brokolicou
Ovsená kaša s chia semienkami 〜 Ázijská zmes s ryžou natural
Tvarohový krém s hroznom 〜 Praženička 


Avokádová bodka

PRÍSADY

Korpus:
5 vajec
5 PL špaldovej celozrnnej polohrubej múky
5 PL medu alebo iného sladidla podľa chuti / môžete použiť ako sladidlo aj proteín čím zvýšite podiel bielkovín
šťava z polovice citróna

1.vsrtva:
mrazené ríbezle
pár kvapiek flavdrops biela čokoláda / alebo iného sladidla

2.vrstva:
2 banány
zrelé avokádo

lieskovce a mandle na ozdobenie

+ potrebné vybavenie: tortová forma, mixér, šľahač

POSTUP

Oddelíme bielky od žĺtkov,  k bielkam pridáme šťavu z citróna a zo vzniknutej zmesi vyšľaháme tuhý sneh. K žĺtkom pridáme múku a med, premiešame. Postupne k múčnej zmesi pridávame sneh, miešame tak, aby úplne nespadol a stále cesto ostalo nadýchané. Vďaka tomu nemusíme pridávať žiadny kypriaci prášok. Pečieme v predohriatej trúbe na 170°C cca 30min. Nutné kontrolovať.

V hrnci si rozvaríme ríbezle, prípadne iné ovocie podľa chuti. Keďže moje ríbezle boli prikyslé, pridala som pár kvapiek flavdrops. Na vychladnutý korpus potom pridáme rozvarenú zmes.

V miske si rozmixujeme banány s avokádom, je nutné, aby ingrediencie boli dobre dozreté. Keďže banány majú nahrádzať sladkú zložku, nie je potrebné pridávať ďalší cukor. Následne korpus potrieme avokádovou zmesou. Ozdobíme nasekanými lieskovcami a mandľami.

Tento špaldový korpus sa mi osvedčil asi najviac čo som doteraz piekla 😊a to hlavne preto, lebo sa dosť dobre podobá na klasické piškótové cesto. Zároveň banány s avokádom vytvoria krásnu pudingovú konzistenciu.

August 04, 2017

v kocke

Kokosovo-ovesná kaša s kúskom mandľovej tyčinky 〜 Ázijske rezance

Po odbehnutí Spartana sme si s priateľom dali trochu cheat day, resp. stravu sme nedodržiavali v deň behu a potom ďalší večer po ňom. Preto mi ostal ešte dielik z kokosovo-mandľovej tyčinky, ktorý som využila na raňajky do kaše. Nebolo to zlé, ale bolo tam cítiť, že je tam čosi priveľmi sladké navyše. Už som si tak nejako zvykla, že mi ovesnú kašu dosladí ovocie, maximálne pár kvapiek medu. Je zaujímavé ako si človek dokáže od tej sladkej chuti odvyknúť. Týmto nechcem povedať, že by mi sladké veci nechutili. Nebudem sa tu biť do hrude a tvrdiť, že ma to z času na čas ani trochu neláka. Láka, ale už akosi dokážem rozoznať intenzitu sladkého. Kedysi to so mnou bolo také, že je to sladké, tak to zjem. Je to čokoláda/zmrzlina/čokoľvek tak proste si to rýchlo musím dať. No, teraz si už rada vyberám čím zhreším, či mi to za to stojí apd. Keďže sladkosťami chcete prevažne potešiť chuťové poháriky, bolo by fajn keby ste si ich už po prvom súste neodrovnali. Veľakrát sa mi totiž stávalo, že keď som zjedla veľa sladkého už som ani necítila akú to malo príchuť, proste to bolo sladké tak som to jedla ďalej. 

Čokoládovo-ovesná kaša s čučoriedkami 〜 Kuracie soté s ryžou
 Ovesná s banánom a čučoriedkami 〜 Ryžové rezance s kuracím mäskom
 Tvarohový krém s hroznom〜 Kuracie mäsko na nivovo-špenátovej omáčke
Špaldové lievance s banánom a brusnicami〜 Omeleta so šunkou

Na porovnanie dve rôzne večere. Vysokosacharidová vs. nízkosacharidová. Lievance boli síce fajn a spočiatku riadne sýte, ale aj tak ma na dlhšiu dobu dokázala zasýtiť vajíčková omeleta so šunkou deň predtým. Práve tu je niekedy kameň úrazu, človek zje niečo, čo vyvolá pokyny k tomu, aby si dal ešte niečo ďalšie. Preto treba dbať na vyváženosť stravy, sledovať čo zaberá zrovna na vás. Niekomu vyhovuje vyšší príjem sacharidov inému zase bielkovín, aby nepociťoval hlad. Nedá sa úplne generalizovať jeden univerzálny jedálniček pre všetkých, ale dá sa s tým krásne vyhrať pokiaľ začnete skúšať čo vyhovuje zrovna vám, aby ste nemali zbytočne príliš vysoký kalorický príjem a zároveň neboli hladní.